Myynti & markkinointi
Asiakasymmärrys. Tapa ajatella.
Myynnin ja markkinoinnin liitto.
Ison kuvan taju jotta voi onnistua. Liiketoiminnan tavoitteet - markkinoinnin tavoitteet - strateginen taso (millä tavoitteisiin siis päästään?) - taktinen taso (mitä kanavia valitaan ja mitä toimenpiteitä tehdään käytännössä?) - kampanjat ja jatkuvat toimenpiteet - varsinaiset kanavat ja niiden sisällöt johon kuuluu myös jälkimarkkinointi. Ja sitten menoksi!
* * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pisteytin oman osaamiseni 1 -5 tähden välillä.
Vastaan mielelläni, jos haluat tarkennnuksia tai kysyä lisää.
STRATEGIA ja INSIGHT
Konseptointi * * * *
Hiljaisen tiedon hyödyntäminen olemassaolon ytimen etsinnässä.
LUOVUUS ja SISÄLLÖT
Visuaalinen markkinointi (messut, myymälä, kuvausjärjestely, näyteikkuna) * * * * *
Sähköpostimarkkinointi ja uutiskirjeet * * * *
Graafinen suunnittelu (printti ja digi) *
Tapahtumatuotanto (40-600 hlö) * * * *
Messuosaston suunnittelu * * * *
Valokuvaus * *
Verkkokauppaosaaminen * * * *
Hakukoneoptimointi (SEO) * * * *
Sisällöntuotanto (printistä ulkomainokseen) tavoitteen ja kanavan mukaan * * * *
Sisältömarkkinoinnilla vaikuttaminen kokonaisuudessaan * * * *
Some-kanavien monipuolinen käyttö * * *
Verkkosivujen suunnittelu ja toteutus * *
Tuotteistaminen verkkokaupassa * * * *
Sissimarkkinointi * * * * *
Lumeen värjättyjä yrityslogoja, “hyvä porkkana” -kamppis jossa ohjattiin kaupungilta myymälään, lehdistötiedotteet ilmapalloissa…
KANAVAT, MEDIAT ja OHJELMISTOT
Feedly, LinkedIn, Instagram, FB (peruskäyttö, julkaisut, taustadatan seuraaminen) * * * *
Photoshop *
Canva * * * *
InDesign *
Sketch * *
epages verkkokauppajärjestelmä * * * * *
Wordpress * * *
CM4ALL & Squarespace * * *
MailChimp * * * *
Microsoft Office ja 365 * * *
Piperdrive * * *
Hubspot *
Procountor * *
Figma *
Extramainintana Excel * koska puolikasta tähteä ei ollut
Peruspromptaus Gemini, Rytr yms
MITTAAMINEN, OPTIMOINTI ja LIIKENTEEN OHJAUS
Google Analytics (ROI) * * *
Google Search Console * *
Google Insights / Trends * * *
Facebook Business Manager * * *
Google Ads * *
Bing Webmaster Tools *
MYYNTI
Päivittäinen asiakasrajapinta (myymälä, puhelin, s-posti...) * * * * *
Sisäänheitto ja myynti messuilla * * * * *
Visuaalinen myyntityö * * * * *
B2B-ymmärrys kokonaisuutena * * *
B2C-ymmärrys kokonaisuutena * * * * *
B2C-myyntiprosessin arviointi ja palaute myyjille (mystery shopping) * * * * *
Inbound-liidigenerointi * * *
Markkinoinnin automaatio teoriassa * *
Social Selling * *
Konversio-optimointi verkkokaupassa *
Lisämyynti * * * *
SUUNNITELMALLISUUS
Projektinhallinta (tekemällä opittu) * * * *
Sopimukset ja luvat (mm. tapahtumat ja kumppanuussopimukset) * * * *
Vuosi-, kampanja- ja julkaisusuunnitelmat * * *
Tarjouspyynnöt (tekeminen/vastaaminen) * * * *
Gsuite, Trello ja muut arkiset välineet * * *
Maksettu hakusanamainonta (SEM) * *
Monikanavaisuus (eri myyntikanavien hallinta) * * *
Myyntisuppilossa / -tuubissa / -tunnelissa toimiminen * * *
Analytiikan tulkinta / datalla ohjaaminen *
Jälkimarkkinointi * * * *
Ostopolun viimeisen vaiheen: ilahduta ja sitouta, huomiointi * * * *
TUOTTEISTAMINEN
Tuotteistaminen * * * * *
VERKOSTOT
Verkosto-osaaminen * * * * *
Prospektointi *
Uusasiakashankinta * *
Tapahtuman projektinhallinta sidosryhmistä huolehtien * * * * *
Asiakkuuksien hoito ja ylläpito, kanta-asiakkuudet * * * * *
AVAINTULOKSIA NUMEROIN
• Vuokramökki Villa Ihanan käyttöasteen kasvu 3150%. (10/19 - 08/20)
• Oman yritykseni uutiskirje 2019 jonka avausprosentti 54,1% ja klikkausprosentti 7,7%. Tilaajia 1801 kpl
• Uusi tuote suomeksi 2015 jota myyty yli 3000 kpl.