Case Villa Ihana
Se on Ihana!
Hyppäsin mukaan vuokramökki Villa Ihanan markkinointiin ja konseptointiin 05/2020.
Käyttöasteen kasvu 3150%. (10/19 - 08/20).
Kesä 2021 myyty täyteen 04/21.















Näin projektia liidasin:
- Muutimme Villa Sukunimen Villa Ihanaksi
- Tiivistimme kevyen strategian joka antaa laajoja suuntaviivoja hommaan
- Kirkastimme mikä on oikeasti Villa Ihanan ydin, tekemisen tavoite ja mitä toimenpiteitä tarvitaan
- Hahmottelimme tarkasti kohderyhmät ja heille oleelliset argumentit
- Mietimme miltä somefeedit näyttävät (mainosten / muun tarinan vuorottelu)
- Opastin asiakasviestiin vastaamisessa sekä muussa sisällöntuotannossa (jatkossa mm. ennakoidaan hyötyjä asiakkaalle ja korostetaan lisäarvoa juuri tälle asiakkaalle)
- Kirjoitimme myyviä, napakoita, täsmäiskutettuja fb-postauksia, joihin keräsimme mökkifaktat helposti näkyviin
- Hyödynsimme fb-mainontaa muutamilla kympeillä
- Tuotteistimme paketteja: mm. äkkilähdöt ja marraskuun "retriitti" jossa mukana aina vähän jotakin extraa. Näin saatiin kauppaa myös ns. huonoille mökkeilyajankohdille
- Esittelimme mökkiä pihoineen videolla Instaan ja jaoimme myös suositteluja asiakkaiden luvalla näkyväksi
- Virittelimme yhteistyötä paikallisten toimijoiden kanssa
- Päivitimme vuokraehdot kapulalauseista ymmärrettäviksi ja selkeiksi
- Tarkensimme hinnoittelua loma-ajat jne huomioiden
- Tein mökille oman logon jatkokäyttöä varten
- Hahmottelimme markkinoinnin vuosisuunnitelman 2021-2022 & ideoimme kuva-aiheita valmiiksi jatkoon
Vuoden 2021 keväällä oli ilo päästää irti ja antaa Villa Ihanan emännän jatkaa työtä itsekseen.
Vuodelle 2021 myydyt ajankohdat ja ihana asiakaspalaute puhuvat puolestaan.
Villa Ihana sai uudet omistajat täyteen vuokratun kesän 2022 jälkeen.
Tätä oli huikean hauska tehdä.





VILLA IHANAN KANAVAT:
facebook.com/villaihana
instagram.com/villaihana
Kuvat otti: Riikka Salminen